• Hyppää ensisijaiseen valikkoon
  • Hyppää pääsisältöön
  • Hyppää ensisijaiseen sivupalkkiin
  • Hyppää alatunnisteeseen
  • Suomi
  • Svenska
  • English
MTLH-logo

Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto

Tuettuja lomia ja tukihenkilötoimintaa

MENUMENU
  • Hakijalle
    • Mikä on tuettu loma?
    • Kuka voi hakea tuettua lomaa?
    • Miten haen tuettua lomaa?
    • Kenelle loma myönnetään?
    • Voinko perua tai siirtää loman?
    • Hakijan tietosuoja
  • Lomavalikoima
    • Lomia perheille
      • Perhelomat
      • Muksulomat
    • Lomia työikäisille
      • Työikäisten lomat
      • Loma nuorille aikuisille
    • Lomia ikääntyneille
      • Seniorilomat 60-v. +
      • Seniorilomat 75-v. +
      • Lomat yksin matkustaville
    • Vertaislomat
      • Perhelomat
      • Aikuisten lomat
      • Lomateemat vertaislomilla
      • Avustaminen lomalla
    • Lomia yrittäjille ja maatalousyrittäjille
      • Perhelomat
      • Seniorilomat
    • Lomakohteet
    • Vuosiesitteet
  • Hae lomaa
  • Palaute
  • Ammattilaisille
    • Perustietoa
    • Viestintä
    • Tutkimukset
    • Webinaarit
    • Hae lomakohteeksi
  • MTLH
    • Esittely
    • Hallinto
    • Jäsenjärjestöt
    • Lomaluotsit
    • Vuosikertomukset
    • 70v. juhlajulkaisumme
    • Yhteystiedot

Voinko perua tai siirtää loman?

Ryhmä ihmisiä kävelee hymyillen metsässä. Etualalla on kouluikäinen tyttö, jolla on keltainen tuulitakki ja reppu selässään.

Loman peruminen

Tuetun loman voi perua ennen loman alkua. Toivomme, että peruutus tehdään mahdollisimman varhain, jotta voimme tarjota paikkaa muille hakijoille. 

Jos olet jo maksanut omavastuun, sinun tulee hakea palautusta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Omavastuu palautetaan, jos olet perunut loman viimeistään 4 viikkoa ennen loman alkua ja haet palautusta viimeistään kuukausi loman päättymisen jälkeen. Pakottavan syyn, kuten sairastumisen, takia myös myöhäisempi peruminen huomioidaan.

Loman siirtäminen 

Myönnettyä lomaa ei voi siirtää toiseen ajankohtaan. Jos haluat hakea toiselle lomalle saman vuoden sisällä, sinun ei tarvitse täyttää uutta hakemusta, vaan voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.  

Ensisijainen sivupalkki

Hakijalle

  • Mikä on tuettu loma?
  • Kuka voi hakea tuettua lomaa?
  • Miten haen tuettua lomaa?
  • Kenelle loma myönnetään?
  • Voinko perua tai siirtää loman?
  • Hakijan tietosuoja

Lisää ajankohtaisia

Hae tuettua lomaa syksylle!

8.5.2025

Viime hetket hakea tuettua perhelomaa kesälle – haku päättyy 11.5.

5.5.2025

Kutsut kesäkuun lomille on lähetetty!

22.4.2025

Pääsiäisen ajan perhelomien kutsut on lähetetty

11.2.2025

Tuettu loma tarjoaa vertaistukea ja kaivatun tauon arjesta

5.2.2025

Lisää blogitekstejä

Mielen hyvinvointi alkaa arjen pienistä hetkistä

31.3.2025

Varjoja, voimaa ja valoa – Tuetuilta lomilta tukea perheiden arkeen

13.2.2025

Toivoa ja tottumuksia

19.12.2024

Yksinäisyydellä on monenlaiset kasvot

18.11.2024

Meidän perheen omatoimiloma toi perheen yhteen ja antoi vapauden valita

21.10.2024

Footer

ASIAKASPALVELU

lomat@mtlh.fi
010 2193 460 (ark. klo 9–13)
Tarkemmat yhteystiedot

Tilaa uutiskirje
Saavutettavuusseloste
Tietosuojaseloste

”Haluamme tarjota sinulle elämyksiä,
loman iloa ja voimavaroja arkeen.”

Sari Palmu
MTLH:n hallituksen puheenjohtaja


SEURAA MEITÄ

  • Facebook
  • Instagram
OTA YHTEYTTÄ

·Toteutus ja ylläpito MMD Networks·

Hallinnoi suostumusta
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
Sähköisiä hakemuksia ei pysty täyttämään

Järjestelmäongelman vuoksi tällä hetkellä sähköisen hakemuksen täyttäminen ei onnistu. Ongelmaa selvitetään parhaillaan. Pahoittelemme häiriötä!